Zamanı durdurabilirsin ya da durdurabilir misin?

   Ne demeli şimdi bu olanlara ne demeli akıp giden zamana peki ne demeli gitti diye ağlayıp heba ettiğim anlarıma. Durup sorabilmek gerekiyor bazen ben neye ağlıyorum diye. Ancak sorunca duruyor zaman ben bunu keşfettim o halde hakkınızdır sizde bilin.
    Deneyin sorun birine 'bu gün nasılsın ve neler yaptın?' sonra bırakın her şeyi ve bırakın yeni bir dünya açılsın karşınıza. İzin verip kendinize savrulun karşınızdaki yeni dünyanın içinde. Hatta durmuyorsa zaman birde yaptıklarına 'neden ?' deyin sorun sadece neden yaptın? zaman duracak siz başka hikayelerde gezdikçe duracak zaman sizin için, her ömür bir nehir. Kimi dalgalı kayalara çarpıp duruyor kimi sakin kendince yol alıyor kiminin yolunu kesmişler ne yaparsam yapayım akışa kavuşamam sanıyor. Daha niceleri var, sen varsın ben var ee bizler var. Demem o ki hikayeler var ve biz onlara baktıkça kendi hikayemizde ufak molalar vermiş oluyoruz. Deli dolu akan bir nehirse benim ömrüm ve karışırsa bir nehir benim ömrüme ben daha farklı bir ben olmaz mıyım? Birine soru sorduğunda sen onun hayatına girmek istiyorsun demektir ve o da sana cevap veriyorsa eğer seni hayatına almak yolunda adımlar atıyordur. sorular nehir kıyısında yürümek gibi sadece yanındayken bile kokusunu alırsın ya suyun akışına kulak misafiri olursun ya hani hiç bir şey sormadan yanında olduğun biride öyledir sorular suya bakabilmen dokunabilmen demek cevaplarsa nehirlerinizn  bir araya gelmesi demek. Neden korkuyoruz sorulardan neden korkuyoruz cevaplardan? Duymaya mı hazır değiliz gerçekleri yoksa her şeyi bildiğimizi sanmak gibi bir bataklıkta debelenip duruyor muyuz.
   Ama zaman en iyi bu soruları kendine sorup cevaplayabilirsen duracak.Zaten kendi gemini tanımadan okyanuslar avucunun içi olsa ne olmasa ne. Kendi nehrinde bile boğulurken daha sen nasıl karışacaksın başka akışa. Nasıl diyeceksin ki ben buyum diye daha bilmeden kim olduğunu. Her şey ben olmanla kendi içindeki beni tanımanla başladı. Bilmeseydin annenle ya da babanla aynı kişi olmadığını bulamasaydın farklarınızı, yürüyemezdin yürümek istemez, korkar çekinirdin. Ama biz senin için diyebilir miyiz yer yüzü karşı onun adımlarına? 
    Diyemyoruz. Dememeliyiz. Ama bazı sorular sorulmalı. İnsanları rahatsız etti sorularım genelde nadir bir kesim kendi cevaplarıyla kalmayı seçti. Şimdi de sen o insanlarla aynı adımdasın ya cevaplarını merak ettiğin soruları sormaya önce kendinden başlayacaksın ya da yalanlar zinciriyle yaşamaya devam edecek ne akmayı ne değişmeyi seçmeyeceksin. Ama değişim seni bulacak sen bilmeyi kabul et yada etme hayat hepimizi değiştirecek. Çünkü hayat hep böyleydi ve yalnız sana da değil. Fen derslerini hatırla kelebekler renklerini değiştirmezlerse faklı bir yaşam alanı bulmak zorunda kalıyorlardı yoksa öleceklerdi. Belki hayatında şuan marjinal bir örnek yok ama olacak hayat er ya da geç bir değişimle bir gelişimle gelecek ya soru sor ve kendini ne yapacağına en yakın seçeneği seç ya da yapmak istemediğin şeyler yapmak zorunda kal. Kendini tanıyorsan yine sor cevaplar değişir senin gibi. Bir ay sonra yazsam aynı konuları yinede görüşüm farklı olacaktır. Kelimeleri seçişim bile farklı olacaktır. Yani nerede olursan ol tanıyacak yer var? Bir adım daha bir soru daha....
     Şimdi ufak bir ek soru size; acaba benimle şu soru kendimi çok iyi tanımamı sağladı dediğin soruyu paylaşabilir misin? buraya yorum yazmak istemezsen instagramda bu yazım için bir post atacağım. Onun altına yazabilirsin ya da ona cevap verdiğini anlamam için o postu bana gönderip cevabını yazabilirsin.Teşekkür ederim cevabına:) Şimdiden sevgilerle ...

Yorumlar

Popüler Yayınlar