🍫 Şekersiz 21 gün

     Merhabalar, bu gün bir ilk yazısıyla geldim. Sizlere henüz haber vermediğim bir beslenme modeli deniyordum birkaç gündür ve becerebileceğimden emin olmak için bu güne kadar bekledim. Bu düzenden bahsetmeden evvel kendimle ilgili bazı bilgilere yer vermem gerekiyor bence.

    Beslenme alışkanlıklarımla başlayalım. Tek tip beslenmemin yanında yediğim şeylerin çoğunluğunu abur cuburlar oluşturuyordu ve bunu çocukluğumdan beri yapıyorum aralıklarla. Aralıklarla diyorum çünkü zaman zaman kilolu olmamdan rahatsız olup yaptığım sürdürülemez diyetlerde vardı. Bu ikili ile bir döngüyle bu yaşıma kadar geldim. Ama beslenme tarzım da buna bağlı gelen kilolar da vücuduma zarar vermeye başladı. Bende 'sağlıklı beslenme' yi araştırmaya başladım. Araştırmalarım beni şeker bağımlısı olduğumu ve bağımlı olduğum sürece asla doğru besinleri isteyerek seçmeyeceğimi gösterdi. Sonuç olarak yılın başından beri sağlıklı besinler tüketmeye çalışıyorum fakat bu durumda bende kalori açığı oluşturduğu ve bu açık (kontrolsüzce)arttığı için bir süre yaklaşık iki ay kadar diyet yapmaya çalıştım bu sefer ayda bir görüşüyordum diyetisyenimle ve daha iyi de anlaşıyordum. (zayıflamaya çalışan bir bireyseniz ve saçma beslenmenizi psikolojiniz de destekliyorsa anlaşamadığınız bir diyetisyenle asla ilerleyemiyorsunuz ya da verimli olmuyor.) sonuç olarak diyetle yaklaşık 8-10 kilo verdim. Ama bu seferde diyetimde yazan tek tip şeyler beni baymaya başladı çünkü ben kendim karar verebilmek istiyordum ve liste sınırlıydı. Bu yol beni şekersiz beslenmeye getirdi.

   Gelelim bununla ilgili kaynaklara, yani beslenmeyle ilgili herkes farklı şeyler söylüyor ben bilgilendirici bulduğum için 'O şeker filmi (that sugar film)' belgeselini ve henüz başında olsam da gerek diline gerek motive edici kısımlarına gerek örnek listelerine bayıldığım bir kitap olan 'Diyetisyen Özge Bezdirici Dikici-Şekersiz 21 gün' ü buralara bir yerlere link olarak da eklemiş olacağım. Bakmanızı öneriyorum eğer denemek istiyorsanız. Eminim belgeseli izlediğinize ama izlemeyenlere ufak bir uyarı şekerden soğutabilir.

    Bu gün beşinci günüm ve kendimde gözlemlediklerimden bahsedeceğim. 5 gün boyunca bir günümü sabah 500 ml az limonlu su ile başladım ve doğal olarak şeker içermeyen şeylerden uzak gıdalarla tamamladım. Şekerin etkisinden daha emin bahsedebilmek için bu akşam şeker içeren bir akşam yemeği yedim. Şekersiz ilk günümde neredeyse hiçbir fark olmadı. Sonraki günler sırasıyla;
- Daha hafif hissetmeye başladım.
- Daha rahat nefes almaya başladım.
- Midemdeki yanmalar bulantılar azaldı.
- Ruh halime göre gelen tatlı yeme isteği azalmaya başladı.
- Daha kolay uyanmaya başladım en azından kurulu saatlerimi duymaya başladım ki asla uyanamayan biriyim.
- Gün içinde daha az uykusuzluk hissetmeye başladım.
- Daha rahat hareket etmeye başladım.
- Tatlıyı görmedikçe canım çekmez oldu daha sonrasında eksikliğini bile fark etmemeye başladım.
- Yiyeceklerin tadını daha iyi almaya başladım.(benim için en belirgin olanı buydu)

    Akşam yemeğinde gazlı içecek de masum sandığımız soslardan da tükettim. Yani şeker olduğunu dışarıdan anlayamayacağımız bir menü idi. Bu yemekle fark ettiklerim ise şöyle oldu;
- Kesinlikle lezzetli gelmediler (Bu beni çok şaşırttı. Hepsini bayıla bayıla yediğim zamanlara hiç uzak değiliz.)
- Aşırı mayhoş geldiler. Tadını alamıyorum gibi hissettim.
- Özellikle soslar sanki yediğim şeyi kaplayıp yok etmek üzere gibi geldi.
- Kola zaten komple boğazıma dizdi lokmalarımı aşırı boğdu beni.
- Bir süre sonra uykumu getirdi
- (Elimde ders kitabı vardı) Yemekten sonra okuduklarımda anlamam azaldığını fark ettim.

    En merak edilen şey sanırım kilo vermek oluyor şekersiz beslenmede. Bahsettiğim kitapta 21 günün sonunda 6 kiloya ya kadar verenlerin olduğundan bahsedilmiş. Kendi adıma 5 günü kilo ile ilgili yorum yapacak bir veri olarak düşünemiyorum. Yinede aşağıya şuana kadar ne kadar verdiğimi de 21 gün sonundaki sonucumu da ekleyeceğim(tabii ki 21 günün sonunda ;)) Son olarak şunları eklemek isterim denemek isteyenleriniz için. Her insanın metabolizması farklıdır bu etkileri de verdiğim kiloları da kendinizle kıyaslamayın! Şekeri beslenmenizden sürekli olarak tamamen kesmenize gerek yok zaten sadece şekersiz beslenmek başlı başına sağlıklı beslenmedir diyemeyiz ona da bir dikkat çekelim. Benim bu şekilde ilerlemek isteme sebebim bağımlılık etkenleriyle ancak bu şekilde baş edebiliyor olmamdan kaynaklanıyor. Onsuz daha iyiyim evresini görebilmek adına yapıyorum. Beraber ilerlemek isterseniz artık instagramımda (@sedaninviziltilari) bazı paylaşımlarda bulunacağım ^-^ Şimdiden sevgilerle...

5.gün itibariyle verdiğim kilo: -1.7

Yorumlar

Popüler Yayınlar