İçindeki iyiyi keşfetmek

    Hayat; inişleriyle çıkışlarıyla, taşıyla toprağıyla, hüznüyle kederiyle, acısıyla tatlısıyla hayat dersin geçersin. Hayat da geçer aslında yeri gelir akar geçer yeri gelir kırar geçer ama geçer. Ne yaşadıysam geçti. Hepsi en çaresiz anlarımda en mutlu anılarımda bir bir aktı geçti. Hiçbirini tutamadım çünkü hayat bu geçiyor. Ben hep daha iyi olmak istedim. İyi biri olmak. Sahi neydi iyi birisi olmak. Nasılsın denince verdiğimiz iyiyim e ne demeli. Bir kelime dertli olabilirmiş anlamı güzelken. Milyonların yükünü üstlenmiş bir kelime. O kadar dikkat etmemiş ki soran sorduğu soruya o kadar istememiş ki cevabını kimse gerçek cevabı verememiş. Kimse ya iyi ki sordun canım sıkkın bunlar bunlardan belki senin bir tavsiyen vardır diyememiş. Hiç kimse kötü haber almayı sevmez bende sevmiyorum. Ama hepimizin bir inişi oluyor bir de çıkışı hep çıkış olsaydı da zordu hayat hem iniş olsaydı da. İyi olmak isterdim diyordum. Ama kime göre iyi? Şimdi bile cevabını bilmediğim bir soru iken o çocuk aklımla nereden bilebilirdim ki. Bende iyi olduğunu bildiğime inandıklarımı yaptım. Sevdim. Hayvanları, doğayı, çocuk aklıyla haberlerde savunulanları, güler yüzlü olmayı, insanlara yardım etmeyi..... En sonunda da sevmeyi sevdim. Ben kendimi sevmeyi sevmeye başlayınca sevebildim. Hayatın bana sunduğu kötülükleri kendimi olmakta olduğum kişiyi sevince sevebildim. Sanıyorsunuz ki dışarıdan iyi gördüğünüz herkes bir melek ve onlara dert gelmiyor. Bir link ekliyorum buralara bir yere tıklayın dinleyin çevirisini koyacağım takip edin sözlerini.Şarkı güzel evet ama diyor ki gökyüzü parçalandığında. Ben kendim olma algısına sahip olduğumdan beri iyi biri olmaya çalıştım. Toplumun iyi kalıplarını ben olmak sandım yıllarca sandım ki iyi biri olursam hep iyilik olur. Ben hayatımın parçalanıp üzerime yağışını hissettim günlerin birinde cam kırıkları gibi battı güzel anılarım yüreğime ve kağıt kesiği gibi sızlattı ellerimi güldüğüm fotoğraflarım. Kaybettiğim şeylerin değerini hissettikçe demek ki dedim iyi olmakla ilgili değil iyi şeyler yaşama meselesi hatta sevilmek bile iyi biri olmakla ilgili değil ya da sevmek. İyi şeyler yaşamaya başlamadım sonrasında ama büyük şeyleri kaybetme hissi bana yeni bir bakış açısı bahşetti. Yaşadığım en büyük mucizelerden biri benim için; iyiyi görebilmek. Ben inanıyorum ki her son bir başlangıçtır ve sonlara üzülen topluma karşın ben sonları kabul etmiyorum. Ben içindeki güzel habere seviniyorum ama siz benden beteri var deyip kendinizi avutmayı da seçebilirsiniz;). Ben avutulmak istemiyorum elimdeki neyse onunla mutlu olmak istiyorum. Biliyorum işler istediğim ya da planladığım gibi gitmeyecek, gidemeyecek çünkü hayat böyle, iyisiyle de kötüsüyle de. İyi biri olma hayali olan ben gelip bana sorsanız dahi asla yapmam diyeceğim hatalar yaptım. Şimdi sor yaptın mı bunu de yaptım ama kendimi affetmek zorundayım çünkü bana öğrettiklerine ihtiyacım varmış. Hatam bir sır değildi biliniyordu, yani sorgulanmasın ne olduğu bilmesi gereken herkes bildi. Keşke öyle yapmasaydım ve bu dersi başka yollarla alsaydım. Keşke yerine iyi ki demem gerekirse eğer iyi ki aylak aylak ayı izlemedim de kendime beni ben yapacak bana daha bir sürü şey katacak bir ders çıkarıp onu hayatıma uyguladım. Ve iyi ki telefi etme çabasını gösterdim, iyi ki pes etmedim. 
    Bir aile büyüğüm derdi ki 'hayat bana hiç tek tek vermez dertleri hepsini bir verir' sanırım hepsinin bir verildiği bölüme geliyorum. Bilirsiniz yüklendiğin yerden kırılırsın her kırılma seni daha güçlü yapar bence benim için yeterliydi ama bazı kararları ben vermiyorum. Demek ki içindeki iyiyi altın arar gibi aramaya devam edeceğim. Umuyorum bu bölümü de atlatacak geride bırakacağım hah sanki elimdeymiş gibi. Yine bildiğini yapacak hayat ama bu sefer bende bir şeyler biliyor olacağım. Kazanan olduğumu da haber verdiğim günlere kadar şimdiden sevgilerle.....

Yorumlar

Popüler Yayınlar